Friday 7 October 2011

CiNtA TaK PeRLu AdA sEbAB





si Gadis  : mengapa awk menyukai sy dan mengapa mencintai sy???
si Jejaka : sy x boleh terangkan sebabnya.. tapi sy mmg mencintai awk dan menyanyangi awk.
si Gadis  : awk x boleh terangkan sb nya? mcmne boleh awk begitu mencintai dan menyayangi sy sedangkan awk x boleh terangkan?? 
si Jejaka : sungguh ! sy x tau sebabnya tp sy boleh buktikan bahawa sy mmg mencintai awk.
si Gadis  : x perlu bg bukti. sy nk awk terangkan kpd sy sbb nya. kawan-kawan sy yg lain yg mempunyai suami dan teman lelaki semuanya tahu terangkan kenapa mereka mencintai. bahkan dalam bentuk puisi dan syair. tp kenapa pula awk x boleh terangkan sb nya?




maka si jejaka itu tarik nafas panjang dan berkata...


si Jejaka : baiklah. sy mencintai awk sb awk cantik, comel, mempunyai suara yg merdu,penyayang, kelakar, dan sentiasa merindui sy. sy juga suka senyuman manis dan setiap tapak awk melangkah, di situ lah cinta sy bersama awk...


si Gadis itu berpuas hati dengan jawapan yg diberi dan tersenyum. namun beberapa hari kemudian si Gadis itu koma akibat kemalangan.


si Jejaka amat bersedih. di wad hospital, si Jejaka menemani si Gadis itu sambil berbisik..


si Jejaka : awk, jika sy mencintai awk hanya kerana suara merdu awk.. sekarang boleh kah awk bersuara? oleh itu, sy tidak boleh mencintai awk hanya kerana awk tidak dapat bersuara.
Jika disebabkan kasih syg dan senda gurau awk itu sy mencintai awk, sekarang boleh kah awk menunjukkan nya? tidak...oleh itu sy tidak boleh mencintai awk ketika ini.
Jika disebabkan senyuman itu sy cintai, boleh kah awk tersenyum ketika ini? tidak... oleh itu sy tidak boleh mencintai awk di saat ini.. 
Jika disebabkan setiap langkah awk itu sy mencintai awk, sekarang boleh kah awk melangkah?? tidak... oleh itu sy tidak boleh mencintai awk.


Jika cinta memerlukan sebabnya seperti sekarang, maka sy tidak ada sebab lgi utk mencintai awk. adakah cinta memerlukan sebab?? tidak... cinta x perlukan sebabnya.. cinta datang dari hati yg ikhlas. sy masih mencintai awk dari dulu, sekarang dan selamanya. sy terima awk seadaanya. kadangkala perkara tercantik dan terbaik tidak boleh dilihat dan dipegang. namun begitu, ia boleh dirasai di dalam hati...




p/s : so jgn tanya sb nya kalau si dia mencintai awk.. TaPi letak kan syarat yg saya awk adalah yg terakhir dan selamanya dengan si dia.. x ada yg kedua mahupun yg ketiga dan seterusnya.. :p

1 comment: