Friday 16 December 2011

TiPs NaK JaDi RaJiN

aku bukan nya ape. asik topik sal CINTAN-CINTAN jew kan.. ape salah nya kalau tips2 yg mcmni lah hehe..
ookay, ad byk cara nk KURANG kan rasa malaz.. nape aku ckp kurang?? sb bkn SENANG nk HILANG kan rase MALAZ tuuuu hahahaha

Onion Icons
HAHAHAHAH....
okay, kita sambung TAJUK ASAL nya tu..
1- Tanya pada diri anda dan jawablah dengan jujur. cuba fikir sekejap. 
Apakah faedah daripada sikap malas aku ini?” "sampai bila aku nak jadi mcmni??" 
Monkey Icons Yoyo
2- Anda kena tau kesan dan akibat malas yg ad pada diri sendiri. sebanya utk menyedarkan minda yang sikap malas ni mmh xde PAEDAH faedah lagsung/. secara x langsung, minda anda sendiri yg jadi SAKIT.
MSN Onion Icons
kesian kan..
Onion Emoticon
meh aku nk pukau korang..


3- Kita malas mcmne pown tapi kena lah tanamkan sikap rajin membaca, mengulangkaji mata pelajaran, buat latihan yang diberikan. Ini kerana, kita sendiri yang mendapat penilaian yang berkualiti di masa akan datang. Manakala, sape2 yang sedang bekerja tu, kita kena lah tunjukkan sikap komited yang tinggi.

MSN Onion Icons
jangan malas mcmni kay..

Onion Icon
semangat lah cikit

walau mcmne pown setan2  dugaan mendatang, kita harus tempiaskan  tepiskan. kita kena ad semangat yang tinggi.. bukan nya memula je semangat pastu esok nya dh hilang semangat.

Onion Icon
semangat..semangat yeaahh!!




p/s : bukan utk korg jew tp utk diri sendiri gak :) usaha tangga kejayaan.. Mental mesti lah kena kaya baru lah  Mental berjayaaaaa~ Onion Icon

No comments:

Post a Comment