Monday 4 February 2013

my journey to SABAH

assalamualaikum ! dan salam sejahtera pada yang bukan islam.
tiada kata2 yang dapat diungkapkan bila aku sendiri melihat keindahan alam yg diciptakan oleh ALLAH.
subhanallah, sangat cantik.
tak semua tempat yang aku gi sebab kesuntukan waktu. aku tidak keseorangan, aku gi ngan kawan2 aku. budak2 UiTM segamat and pegawai pengiring.

1st day,26th January
sesampai jew kat airport.. orang2 uitm sabah(MPP) jemput kami. yes, my 1st impression is... "wow, orang2 sabah ni memang peramah!!" n im hepy 4 that. around 1o o'clock lah jugak kan..
then kami x terus gi ke lokasi berehat, tetapi terus sahaja berjalan ke Center Point. yea3.. perut aku bekeroncong mintak makanan. lokasi yang dipih sangat sesuai. aku dan rakan2 aku yang lain bpecah. ad yang nk mkn kat fourd court ade yang mkn kat nsi ayam, ade yang mkan kat.... ok2, mmg byk tmpat mkn kat cni. nasi ayam ade lah jugak 5 kedai.. (sempat lah jugak aku kira). aku, kak ti n bella pilih mkn nasi aym n wif 2 boys from sabah, ours tourist guards~~ haha
after makan2, aku dan yang lain2 pegi bjalan2.. ade tourist kan. so ikut jelah. yea, tempat yang menarik. ok, its like sg wang. but so many people. 
after that, kami jalan keluar cikit gi ke pasar philipine.. malam kami gi makan2.. ahaaa nantikan saja gambar kami :)


 >>sempat berkaraoke lah jugak. ahaaa wayang kat cni murah. RM5 je !<<

kami di pasar philipine bersama dengan tukang penyapu.. okeyh gurau.. dialah tourist guard kami:P

owh haruslah posink jugak di kota ini. hehe


ok, mase malam kat cni lain. kat sini awal sejam. mksud aku kalau kat semenanjung kul 7pm kat cni kul 6pm.. kami di cni around 6pm.. ok, sesampai je kat kedai makan, kami jalan2.. kat cni dorg akan tarik kte ke kdai mkn nya, tp yang the best part.. ble kami jalan2.. bkn ke kedai tu.. yg org kedai tu siap dh bentangkan meja bagai dah. tapi kami trus ke depan terus ke depan dannn terus lagi utk bergambar. sb cantik pemandangan nya.  taraaaa~~~ HAHA
gambar ini bukan plastik!

inilah sebahagian kawan2 aku,

ini kawan rumah aku. i love them!


okeyh2, xnk tgk gmbr kami. nahhh amik lah tgk dan tatap.. cantik kan !!
beautiful sunset <3
 okeyh, pastu kami gi makan kat tmpat lain. n ade tourist guard ikut. tp ni yg lain. baru lagi kan. so masing2 malu.. MALU?? no3.. aku x malu. tp TOURIST GUARD ni yg pemalu. aku pown x paham nape mesti nak malu2 n kaber macho.. oppss hahaha gurau jew bro!
haaa aku tgk mereka dgn x puas hati!
ok juz kiddin' tgk lah pemalu kan?? CAKAP SEPATAH, JAWAB SEPATAH. hahaha..



No comments:

Post a Comment